PUT JE SAM SEBI SVRHA, A ŽIVOT JE KRAJNJI CILJ

Prvi zrakoplov u Puli uzletio je 29.srpnja davne 1911. godine, čija je stogodišnjica svečano obilježena 2011. godine, prikazavši kontinuitet i razvoj zrakoplovstva na Valturskom polju.

Bilo je to vrijeme kada su austrougarski vojni inženjeri i piloti konstruirali i odvažno pokušavali ostvariti san o kroćenju nebeskih prostranstava, a sve na travnatoj stazi, koja je zametak sadašnje međunarodne zračne luke.

Civilni su letovi na području Istre počeli 1924. godine, kada je opet, austrijski industrijalac Paul Kupelwieser želeći obogatiti turističku ponudu za posjetitelje Brijuna kupio hidroavion “I Pola” uspostavljajući vezu sa Trstom, Anconom i Opatijom.

Zamisao o upotrebi dotadašnjeg vojnog aerodroma u civilne svrhe,datira još s početka 1965. godine, no ideja je ostvarena dvije godine kasnije, odnosno, službeno je započela s radom 01. svibnja 1967. godine.

U početku je to bila montažne zgrada prozvana “Zračna luka Ljubljana – Pula”. Međutim, kao takva služila je i sa puno entuzijazma i ponosa, primila čak i 701.370 putnika, 1987. godine.

Uz potporu lokalnih vlasti, te je godine započeo projekt izgradnje nove pristanišne zgrade, završene 1989. omogućivši istodoban dolazak/odlazak deset zrakoplova te 5.000 putnika uz spremnost za protok milijun putnika godišnje.

Nažalost ratne su godine donijele potpunu stagnaciju prometa, kada slijedi deset godina preživljavanja uz materijalnu potporu Ministarstva pomorstva, prometa i veza.

U 1999. godini počinje osjetan rast prometa, no struktura gostiju se potpuno mijenja: nekad najbrojnije Britance i turiste iz zapadnoeuropskih zemalja zamijenili su putnici iz istočnoeuropskih zemalja te ponajviše iz zemalja bivšeg Sovjetskog Saveza.

Proteklih nekoliko godina, osim strukture gostiju, kada se osjetno povećao broj putnika iz Europe (ponajviše iz zemalja UK), promijenila se i struktura zrakoplovnih kompanija. Nekadašnje charter kompanije, zamijenile su niskobudžetne kompanije i kompanije koje lete na redovnim linijama.

U posljednjih se par godina promet putnika vidno povećavao, tako da usporedimo li npr. 2014. godinu sa 2019. godinom, osjetan je rast brojki u svim segmentima:

2014.

  • broj putnika 382.992 2019.
  • broj zemalja 15
  • broj zrakoplovnih kompanija 29
  • broj destinacija 33

2019.

  • broj putnika 777.568 (+103%)
  • broj zemalja 21 (+40%)
  • broj zrakoplovnih kompanija 35 (+21%)
  • broj destinacija 67 (+103%)

Razvoj prometa Zračne luke Pula ne bi bio ostvariv bez odlične suradnje s Istarskom županijom, a posebno TZ Istre.  Naš posao je da  zajedničkim snagama,  približimo Europu Istri, ali i pokažemo Istru Europi, jer imamo što pokazati i čime se ponositi.